cardio

Trening cardio

Trening cardio inaczej wytrzymałościowy lub tlenowy jest najczęściej polecanym wysiłkiem dla osób odchudzających się. Może być stosowany praktycznie przez wszystkich, bez względu na wiek i poziom sprawności fizycznej.

To doskonały sposób na spalanie tkanki tłuszczowej, dotlenienie organizmu. W przypadku zaawansowanych sportowców trening tlenowy stosuje się jako forma aktywnego wypoczynku.

Trening cardio to ogólnie rzecz ujmując, trening odbywający się na niskiej lub umiarkowanej intensywności przez dłuższy czas. Pozytywne efekty ze stosowania umiarkowanych treningów o dłuższym czasie trwania, wynikają przede wszystkim z tego, że podczas ćwiczeń serce zmuszane jest do pracy, żeby dostarczyć odpowiednią ilość tlenu do organizmu.

Strefy treningowe:

Tętno maksymalne obliczamy wg wzoru – Tmax=220- wiek;

strefa 1 (50-60 % Tmax) – niska intensywność, regeneracja;

strefa 2 (60-70% Tmax) – spalanie tłuszczu;

strefa 3 (70-80 % Tmax) – poprawa wydolności fizycznej;

strefa (80-90% Tmax) – wysoka intensywność, przemiany beztlenowe;

strefa (90-100% Tmax) – intensywność bardzo wysoka, krótki czas trwania wysilku.

Oczekiwane rezultaty z treningu cardio przynosi trening minimum trzy razy w tygodniu. Ważne jest zachowanie progresji i zwiększanie czasu wysiłku.

Najpopularniejsze formy treningu cardio to: bieganie, pływanie, jazda na rowerze, wioślarstwo, maszyny cardio).

Połączenie treningu cardio z treningiem siłowym jest bardzo skutecznym sposobem kształtowania wymarzonej sylwetki.

Kontakt

 

KLUB SPORTOWY GYM-FIGHT WROCŁAW
Kom. +48 509-105-157
Tel. 71 357 84 75 w.318
Email: gymfight@interia.pl
Adres: ul. Wojrowicka 58 (wejście od tyłu bodynku XV L.O)
Wrocław, Nowy Dwór (Fabryczna)

Facebook

YouTube