FBW, czyli Full Body Workout, to forma treningu, która ma bardzo wielu zwolenników. Nie ma w tym nic zaskakującego. FBW umożliwia efektywne zaangażowanie wszystkich partii mięśniowych w trakcie jednego treningu. W efekcie można spalić więcej kalorii, a jednocześnie poszczególne partie mięśniowe są mniej zmęczone. Możliwy jest zatem częstszy trening. Jakie zalety ma FBW? Dowiecie się tego z naszego artykułu.

FBW zajmuje mniej czasu

Jeśli zdarza Ci się narzekać, że nie masz czasu na zrobienie treningu, może powinieneś rozważyć FBW? Trenując całe ciało, zdecydowanie można skrócić czas treningu. Dlaczego? Przede wszystkim, ćwicząc różne partie mięśni podczas jednej jednostki treningowej, nie musisz robić dłuższych przerw pomiędzy seriami – przecież stale pracujesz z innymi partiami. Trening możesz zrobić zarówno w obwodzie, jak i w seriach. Mniejsza ilość ćwiczeń na poszczególne partie mięśniowe oznacza także, że skraca się czas regeneracji. Z powodzeniem możesz zatem trenować krócej, ale częściej.

Znakomity trening uzupełniający dla innych dyscyplin

Jeśli uprawiasz jakiś sport, np. biegasz, trening siłowy jest bardzo zalecany jako uzupełnienie. Jednak w takim przypadku trening metodą SPLIT może być zbyt dużym obciążeniem, gdy jednocześnie intensywnie trenujesz swoją ulubioną dyscyplinę. Rozwiązaniem jest FBW! Jeżeli trenujesz 3-4 razy w tygodniu jakiś sport, możesz dodatkowo zrobić np. 2 treningi FBW. Tego typu trening przełoży się na utrzymaniu siły na wysokim poziomie, jednocześnie nie musisz obawiać się, że utracisz dynamikę i szybkość.

Szeroki wybór ćwiczeń

Jeśli obawiasz się, że treningi mogą Ci się po prostu znudzić, FBW jest dla Ciebie doskonałym rozwiązaniem. Ze względu na ograniczoną liczbę ćwiczeń wykonywanych na jedną partię mięśniową można podczas poszczególnych treningów łatwo zastępować jedne ćwiczenia innymi. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku treningu dzielonego, kiedy to podczas jednej jednostki treningowej wykonuje się o wiele więcej ćwiczeń na jedną partię. W efekcie możliwość zmiany ćwiczę jest dość mocno ograniczona. Lubisz urozmaicenie w wykonywanych ćwiczeniach? Jeśli tak, FBW jest dla Ciebie!

Mniejsze obciążenie dla układu nerwowego

Nie da się zaprzeczyć, że każdy trening stanowi dość duże obciążenie dla naszego układu nerwowego. Przy intensywnych treningach powtarzanych zbyt często musisz liczyć się z tym, że Twój układ nerwowy, wystawiany na ciągły stres, w końcu się zbuntuje. Efektem mogą być nie tylko kontuzje, ale także ciągłe przemęczenie, problemy ze snem. Warto zatem pamiętać o przerwach pomiędzy sesjami treningowymi. Jeśli wybierzesz metodę FBW, niej obciążasz poszczególnych partii mięśniowych zbyt mocno.

FBW – idealny na redukcji

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że Full Body Workout jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób planujących redukcję. Dlaczego? Angażując wszystkie partie mięśniowe podczas jednego treningu, spalisz znacząco więcej kalorii. Podczas redukcji, gdy trenujesz zbyt mało lub zbyt dużo, zachodzi poważne ryzyko spalenia mięśni. Rozwiązaniem jest właśnie FBW np. 2 razy w tygodniu, który wpłynie na redukcję tłuszczu i jednocześnie pozwoli na zachowanie w dużym stopniu tkanki mięśniowej.