Nie da się zaprzeczyć, że coraz więcej osób decyduje się wprowadzić regularną aktywność fizyczną do swojego życia. To bardzo dobrze! Regularny ruch poprawia nasza wydolność, dostarcza endorfin, zwiększa sprawność. Więc, jeśli jeszcze nie zacząłeś się ruszać, zastanów się nad odpowiednią dyscypliną dla siebie. Chcesz wypróbować nową aktywność? W taki razie rekomendujemy Ci crossfit – może ten intensywny, bardzo efektywny rodzaj treningu przypadnie Ci do gustu.

Crossfit – kilka informacji

Trening crossfit został opracowany w USA. Jego założenia powstały z myślą o amerykańskich policjantach, strażakach i żołnierzach. Z założenia crossfit miała być bardzo intensywnym typem treningu, podczas którego ćwiczy się bez przerwy. Efektem regularnych treningów tego typu miał być wyraźny przyrost siły, masy mięśniowej i jednoczesna poprawa wydolności. Ze względu na wysoką intensywność jeden trening trwa zazwyczaj do 30 minut, podczas treningu wykorzystywane są praktycznie wszystkie grupy mięśniowe. Zajęcia odbywają się w grupie, co dodatkowo wpływa pozytywnie na motywację ćwiczących. Podczas treningu wykorzystuje się liny, drążki, odważniki kettlebell i wiele innych przyrządów, dzięki temu zajęcia nigdy nie są nudne.

Crossfit – najważniejsze zalety treningu

Dlaczego właściwie warto spróbować swoich sił na treningu crossfit? Ta forma aktywności ma bardzo wiele zalet. W dzisiejszym zabieganym świecie na pewno wiele osób doceni to, że trening tego rodzaju trwa niezbyt długo. Bardzo dużym atutem crossfitu jest także jego różnorodność. Ze względu na wiele możliwych kombinacji ćwiczeń trening nie jest monotonny. I do tego dochodzi fakt, że organizm nie przyzwyczaja się do danych ćwiczeń. Najlepszym rozwiązaniem jest trening crossfit w grupie. Jednak można także zaplanować go we własnym domu, co oznacza dodatkową oszczędność czasu. Przy regularnych treningach szybko zauważysz, że jesteś szybszy, Twoja koordynacja i ogólna sprawność ciała znacznie się poprawią. Crossfit przynosi także wzmocnienie mięśni i stawów.

Crossfit znakomicie nadaje się jako trening uzupełniający dla osób, które uprawiają już inny sport. Jeśli biegasz, pływasz regularnie, jeździsz na rowerze i chcesz poprawić swoje osiągnięcia, zdecydowanie powinieneś spróbować swoich sił z programami crossfit.

Wady crossfitu

Crossfit to trening o bardzo wysokiej intensywności, który nie każdemu przypadnie do gustu. Warto mieć świadomość tego, że jak zwykle w przypadku tak intensywnych ćwiczeń ryzyko wystąpienia kontuzji bądź tez odnowienia się starej kontuzji jest stosunkowo wysokie. Do tego dochodzi też fakt, że motywacja ze strony grupy może być przez niektórych odbierana jako presja otoczenia.

Jak widać, crossfit ma bardzo wiele zalet. I choćby z tego względu warto spróbować tego rodzaju treningu. Jeśli jednak jesteś osobą początkująca, zdecydowanie powinieneś udać się do renomowanego klubu, gdzie będziesz ćwiczyć w grupie i pod okiem kompetentnego trenera. Dzięki temu nauczysz się poprawnie wykonywać poszczególne ćwiczenia, co zminimalizuje ryzyko urazów.